عدد المشاهدات = 33948 كثير منا — وكنت واحدة منهم — حين يمرون بتجربة فاشلة أو أزمة قاسية، يتحول الحزن بداخلهم إلى غضب من النفس، وكأننا نقرر أن نعاقب أنفسنا بدلا من مواساتها. لا نكتفي بالابتعاد عن الحياة، بل ندخل في دائرة قاسية من جلد الذات، وكأننا ننتقم من أنفسنا …
اقرأ المزيدشاهندا البحراوي تكتب: حائرون بين الماضى والمستقبل!
عدد المشاهدات = 5448 الأغلبية مننا مر بتجارب فى الماضى إن مكنش معظمنا وكل تجربة بيمر بيها الإنسان بتاخد منه حاجات وتضيفله حاجات بس لما تقرر تدخل تجربة جديدة حاول قبلها انك تعيد ترتيب نفسك ..محتاجين نقعد نتشاور مع القلب والعقل عشان نقرر ايه السلبيات اللى ممكن نستغنى عنها …
اقرأ المزيد
حياتي اليوم صحيفة إلكترونية يومية